Náhodný článek

Nejkratší den v roce, 21. prosince, se vydáme na procházku kolem vodní nádrže Švihov na řece Želivka. Nádrž, dokončená v roce 1975, slouží jako hlavní vodní zdroj pro Středočeský kraj a Prahu. Trasa měří okolo třice

...

Různé akce

Pochod Praha - Prčice 2017

Po dvou letech jsme se opět vypravili na pochod Praha-Prčice. Na ultimátní trasu 70 kilometrů z Hájů si netroufáme, volíme tedy trasu z Pikovic měřící jen 50 kilometrů. Odjíždíme vlakem z Hlavního nádraží již okolo šesté ranní. Je to motorák, takže se pojede dlouho, zhruba hodinu. Vlak je po střechu nacpaný, o pochod je v posledních letech velký zájem.

Konec vodáků v Čechách?

V horkém letním pátečním poledni přijíždíme do Vyššího Brodu. Je nás celkem 10 vodáků. Parkujeme auta u penzionu Inge. Martin volá půjčovnu lodí. Asi po třičtvrtě hodině příjíždí Ford Transit s přívěsem patřící půjčovně Kanak Branná, na kterém jsou naše kanoe, pádla, barely a plovací vesty. Vzhůru k řece. Posádky jsou předem dané. Čtyři smíšené, Martin s Alenou, Štěpán s Hankou, Zdenda s Pájou, Tomáš s Daňkem a jedna těžkotonážní celomužská – já s Imrákem.

ČEZ Bike Prague 2015 očima jezdce

V tomto článku bych rád přiblížil atmosféru závodů na horských kolech, kterých je po republice stovky. S kamarádem jsme se přihlásili do závodu ČEZ Bike Prague z Nových Butovic na vrch Cukrák a zpět. Trasa měřila 65 kilometrů s převýšením 1200 metrů. I když máme čísla do třetí startovní vlny, omylem se připleteme do druhé. Nikdo nás ale nevyhání, tak startujeme s druhou vlnou. Abych to uvedl na pravou míru, nestartuje se takzvaně „naostro“. Jede se asi dva kilometry z kopce a pak následuje přejetí startovního koberce. Čipy závodníků zběsile pípají a vyjíždíme na trasu. Krátce projíždíme údolím Prokopského potoka, za okamžik již šplháme do kopce na sídliště Barrandov. Pak se vjíždí na polní cestu a za zatáčkou je první občerstvovací zastávku. Dávám si musli tyčinky a iontový nápoj. „Ionťák“ je potřeba, bude to moje palivo až do cíle.

Pochod Praha - Prčice 2015

V 6:30 vystupujeme z vlaku v Čerčanech a zapisujeme se na jednu z tras legendárního pochodu Praha-Prčice. Půjdeme 50 kilometrovou trasu Čerčany-Prčice. U stolečku pořadatelů, který je přímo u výstupu z nádražního podchodu, platíme 40 korun startovné a dostáváme mapu pochodu. V ní je nutné vyplnit své iniciále, podepsat a pořadatelka nám do ní dává první razítko. Spolu s dalšími závodníky vyrážíme na trasu. Nasazujeme slušné tempo. Jeden ze závodníků v partičce před námi již chlemtá pivo z plechovky. Tato skupinka vedle nás seděla ve vlaku a dle jejich vlastních slov měli hodně natrénováno.

Horská výzva v Jeseníkách 2015

Po loňském fiasku v Krkonoších jsem se rozhodl znovu startovat na závodě seriálu Horská výzva. Tentokrát jsme utvořili tým s Honzou Martincem pod úderným názvem Suchdol Pilgrims. Čekalo nás 63 kilometrů nejtěžšího závodu LONG. Týden před závodem jsme obdrželi od pořadatelů email v následujícím znění:  Vzhledem k extrémnímu sněžení z bezpečnostních důvodů upravujeme pravidla a povolujeme užití do té doby zakázané výbavy. Běžci tak nově smějí použít nesmeky, mačky, sněžnice nebo boty s hroty. Suchdol Pilgrims dali hlavy dohromady a po zralé úvaze se shodli na tom, že si vezmou pouze nesmeky. Sněžnice nám vycházely příliš velké, mačky nebo boty s hroty příliš přehnané.

Hrad Žebrák - průvodce

V polovině 13. století se připomíná Přibyslav ze Žebráka. Podle jména patřil k rodu Buziců, které považujeme za zakladatele hradu. Prapředkem všech, kdo se psali ze Žebráka, z Hazmburka a z Valdeka, byl Oldřich Zajíc, který se poprvé připomíná roku 1248 a při jeho smrti 1281 již hrad Žebrák určitě stál – zřejmě jako majetek zmiňovaného Přibyslava. Jeho syn Oldřich zemřel roku 1281. Po sobě zanechal dva syny – Jaroslava (zemského soudce) a Oldřicha, který poprvé použil přízvisko "ze Žebráka".